Search This Blog

CARA REGISTER KAT BLOG SPOT

Posted by amykozo


Assalamualaikum semua....


Hari nie PROBUATBLOG nk ajar kepada korang yang masih baru dalam bidang ini ataupun masih tercari2 cara nak buat blog....apa yang aku nak bagikan kat sini adalah basic sahaja..jadi kepada yang dah pro tue jangan lah protes ea..hehe kalau boleh kongsi lah idea korang kat sini..aku pun takdelah pro mana tapi bab2 basic tue bolehlah SIKIT2.. blog nie pon aku namakan probuatblog bukan sebab aku pro buat blog,tapi sebab aku tak tau da nak letak nama pe...sume not available..huhuhu Sebenarnya tujuan aku cumalah nak menolong sebab aku tau apa perasaan korang yang baru nak belajar buat blog nie..Dulu aku sendiri pun tercari2 macam  mana diorang boleh buat macam tulah,macam nie la...



sebelum korang pergi ke tahap lebih profesional, aku syorkan korang belajar dulu basic yang aku bagi nie..barulah korang mudah nak paham.. penuhkan diri korang dengan ilmu dan barulah mudah korang nak reka blog nanti.... manalah tau ilmu yang aku bagi nie kot2 ada bagusnya..hehe aku percaya ramai yang nak buat blog untuk pasarkan barangan korang ataupun kongsi maklumat dengan orang lain,tapi korang kena belajar cara buat blog...ini aku akan ajar korang serba sedikit tentang ini dan aku akan share laman blog yang korang boleh survey untuk belajar blog dengan lebih baik.. aku cuba berikan korang maklumat percuma seberapa yang aku mampu..semoga korang mendapat manfaat dari ilmu ini..


ok,sebelum korang nak buat blog korang kenalah buat akaun google.untuk isi form korang click kat link nie GOOGLE ..kalau ada akaun yahoo pun boleh gak..gi klik nie YAHOO .. aku rasa korang mesti dah tau nak cara nak buat akaun yahoo dan google so kalu korang dah ada kedua2 akaun nie, basic yang korang kena tau adalah register untuk blogger...pergi ka laman web www.blogspot.com.. first korang kena isi form yang dia bagi..nie ada contoh yang aku amik dari youtube :



RECENT POST

To all u...






Tutorial
back to top